Elektrownia łódzka a magistrat.
Dowiadujemy się z pewnych źródeł, że kapitały polskie, reprezentowane przez towarzystwo elektryfikacyjne „Siła i Swiatło” w Warszawie, po porozumieniu z przemysłem łódzkim i węglowym, zwróciły się w początkach grudnia do Magistratu z propozycją wspólnego spolszczenia i przejęcia Elektrowni Łódzkiej na rachunek specjalnego przedsiębiorstwa z udziałem miasta.
Jeśli zauważyć, ze paroletnie pertraktacje, prowadzone przez Magistrat m. Łodzi z inż. Ullmanem z Petersburga, dawnym przedstawicielem rosyjsko-niemieckiego T-wa Oświetlenia Elektrycznego z 1886 roku w Petersburgu, nie wydały dotąd żadnego wyniku z powodu niezmiernie uciążliwych warunków, stawianych miastu przez p. Ullmana, to należy powitać z zadowoleniem krok, dążący do spolszczenia przedsiębiorstwa z udziałem miasta i miejscowych obywateli.
Zbyt często odczuwamy niejednokrotnie funkcjonowanie elektrowni, ciągłe ograniczenia itp., aby nie zwrócić się z apelem do miasta, aby zechciało jak najprędzej uzdrowić te stosunki.

(bip) Z krajowego związku przemysłu włókienniczego. Krajowy związek przemysłu włókienniczego zwrócił się do swych członków, aby zakomunikowali mu, czy są zainteresowani w odbiorze postanowionych przez okupantów w kraju maszyn i czy wiadomo im jest gdzie te maszyny obecnie znajdują się. Dla przeprowadzenia sprawy zwrotu maszyn, zainteresowani przemysłowcy muszą przedstawić oryginalny rachunek firmy, od której maszyna została nabyta oraz kwit rekwizycyjny władz niemieckich okupacyjnych. Również związek interpeluje w sprawie zwolnienia lokali fabrycznych i przemysłowych od kwaterunków i postojów wojskowych.
W sprawie utrudnień, a nawet i szykan, na które narażeni są przemysłowcy łódzcy 3 Gdańsku, związek zawiadomił swych członków, iż komisariat polski w Gdańsku ma obowiązek bronić tam interesów polskich, i równocześnie związek będzie w tych sprawach interweniował u władz.

(bip) O zniżenie taryfy na kolejkach podjazdowych. Swego czasu na posiedzeniu Rady miejskiej radny Borysławski złożył interpelację w sprawie niepomiernie wygórowanej taryfy pasażerskiej na kolejkach podjazdowych. Magistrat poczynił starania w dyrekcji celem przystosowania taryfy do biletów obowiązujących na linjach tramwajowych miejskich. Dyrekcja kolejek elektrycznych dojazdowych wyjaśniła, że stosunkowo wysoka opłata na kolejkach nie jest skutkiem wyższej taryfy, lecz uzależniona jest od długości stref. Wobec tego magistrat zaproponował dyrekcji kolejek dojazdowych zmniejszenie długości wymienionych stref względnie stworzenie w granicach miasta specjalnych stref odpowiadających istotnym potrzebom ludności okolic podmiejskich. Wobec tego, że dyrekcja sprawy tej samodzielnie rozstrzygać nie może, zwrócił się magistrat do ministerstwa komunikacji o wydanie stosownej decyzji.

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie publikowany